Paper stuck-on endbands conservation. Restauración de cabezadas encoladas o sueltas en papel. Restauració de capçades soltes o encolades en paper.

Cat. – Eng. – Cast.:

CATALÀ: De capçades i de corbates. Classificació estructural de les capçades, i restauració de les encolades.
Un exemplar de l’Anatomia Humani Corporis, de Godefridi Bidloo (1685). Enquadernació holandesa amb plans marbrats, llom pla en pell i capçades encolades en paper estampat a ratlles obliqües. A dalt: tal com va arribar al taller, i després d’haver patit una agressiva intervenció que distorsionava alguns dels elements originals i que no va tenir cura de conservar les capçades (que devien estar ja molt malmeses). A sota: El mateix llibre després de la restauració actual. S’han reintegrat els elements existents en millor estat (pell i paper marbrat) i les capçades s’han reproduït, ja que amb prou feines se’n conservava un trosset. M’agraden les ratlles obliqües: no deixen de ser ratlles, i malgrat tot semblen molt menys formals que les verticals.
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ENGLISH: Endbands, headbands and ties. Endbands structural classification, and stuck-on endbands conservation.
The book is the Anatomia Humani Corporis, by Godefridi Bidloo (1685). It is half bound in leather and marbled paper, stuck-on paper endbands with oblique stripes and flat spine. Top: As it arrived to the studio, and after undergoing an aggressive treatment that distorted some of the original elements, and was careless to preserve the endbands. Bottom: The same book after the present conservation treatment. The elements in reasonably good condition have been infilled (leather, marbled papers) and the endbands have been reproduced, yet only some teeny remnants were preserved. I like oblique stripes: it’s stripes anyway, but they seem much less formal than the verticals.
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CASTELLANO: De cabezadas y de corbatas. Clasificación estructural de las cabezadas, y restauración de las encoladas.
Un ejemplar del Anatomia Humani Corporis, de Godefridi Bidloo (1685). Encuadernación holandesa con planos marmoleados, lomo plano en piel y cabezadas encoladas en papel estampado a rayas oblicuas. Arriba: Tal como llegó al taller, y después de haber sufrido una agresiva intervención que distorsionaba algunos de los elementos originales y que no tuvo el cuidado de conservar las cabezadas originales. Abajo: El mismo libro después de la restauración actual. Se reintegraron los elementos existentes en mejor estado (piel, papel marmoleado) y se reprodujeron las cabezadas, de las que apenas había unos restos. Me gustan las oblicuas: no dejan de ser rayas, y sin embargo parecen mucho menos formales que las verticales.
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