Curs: Tractament cromàtic de llacunes (Londres, 2024)

  • Títol del curs: Tractament cromàtic de llacunes en restauració d’obra gràfica.
  • Projecte: Curs amb sessions pràctiques i teòriques (18 hores).
  • Professorat:  Rita Udina.
  • Organització: Arantza Dobbles (Tate Britain, ICON).
  • Emplaçament: Taller de restauració de paper de la Tate Britain (Londres, Regne Unit).
  • Llengua: Anglès.
  • Dates: 22-24 de Maig, 2024.
  • Preu: £325 per a membres d’ICON, £400 per a no membres.
  • Assistents: Restauradors professionals de paper i llibres. Hi ha vuit places disponibles de les 16 totals (les altres 8 són per a restauradors de la Tate).
  • Inscripcions: La venda anticipada per a membres s’inicia el dilluns 4 de març, així que anota-la a l’agenda! Les places restants es posaran a la venda per a no membres la setmana següent. Altres qüestions: iconbgp@gmail.com; ICON.
  • Contingut (teoria i pràctica):
    Tècniques, materials i productes per a la reintegració i retoc.
    Motlles per a reproduir textures (amb acrílics o pols de cel·lulosa), igualat del color amb polpa de paper, tints i colorants, color, retoc digital, consells i tècniques de retoc.
    • Teoria i cassos pràctics:
      • Reintegració de llacunes i suports per a la reintegració: cel·lulosa en pols, polpa de paper, paper japonès.
      • Modificació de l’aparença i textura del paper japonès, elaboració de motlles per a replicar textures.
      • Mètodes i productes per al retoc i la reintegració: resines sintètiques, aquarel·les, guaix, llapis, pastels, pigments, colorants i altres agents colorants.
      • Llum i color, metamerisme (opcional).
      • Modificadors: agents abrillantadors, matisants, brunyidors (opcional).
    • Tècniques i criteris de retoc:
      • Selecció cromàtica i abstracció cromàtica.
      • Rigatino i tratteggio: florentí vs. romà.
      • Baix nivell.
      • La tinta neutra.
      • Mimètic.
      • Tecnologia digital.
      • Consideracions ètiques.

Aquest curs té lloc en col·laboració amb l’equip de restauració de paper i fotografia de la Tate, y tindrà lloc al taller de restauració de paper de la Tate Britain. La majoria de materials es subministraran, però es recomana als participants dur el seu joc d’eines bàsiques (espàtules per mesclar, bisturís i pinzells), capseta d’aquarel·les i davantal.

Restauradores de paper, llibres i fotografies membres d'ICON i treballadors de la Tate, assistents al curs de reintegració i retoc en restauració de paper, a la Galeria Tate, impartit per Rita Udina. Londres, maig 2024.

D’esquerra a dreta (dempeus): Ina Baumeister (Tate), Vivian Yip (Tate), Emily Williams (Tate), Janay Laudat (Tate), Femke Segers (Tate),  Sofie Mewes (Foto Museum, Antwerp), Elisabeth Fagg-Shuttlewood (British Library), Victoria Haddock (Conservatoria), Caroline Harrison (Harrison Conservation) i Emma Nichols (Cambridge University).
D’esquerra a dreta (assegudes): Sophie Sarkodie (Tate), Arantza Dobbels-Busto (Tate), Rita Udina, Samantha Ferrer (Comhairle Nan Eilean Siar), Anne-Marie Miller (Codex Conservation) i Ann Tang (Codex Conservation).
Foto: © Larina Annora Fernandes (Tate).

Altres edicions:

Clients

Curs: Tractament cromàtic de llacunes (Londres, 2024)

  • Títol del curs: Tractament cromàtic de llacunes en restauració d’obra gràfica.
  • Projecte: Curs amb sessions pràctiques i teòriques (18 hores).
  • Professorat:  Rita Udina.
  • Organització: Arantza Dobbles (Tate Britain, ICON).
  • Emplaçament: Taller de restauració de paper de la Tate Britain (Londres, Regne Unit).
  • Llengua: Anglès.
  • Dates: 22-24 de Maig, 2024.
  • Preu: £325 per a membres d’ICON, £400 per a no membres.
  • Assistents: Restauradors professionals de paper i llibres. Hi ha vuit places disponibles de les 16 totals (les altres 8 són per a restauradors de la Tate).
  • Inscripcions: La venda anticipada per a membres s’inicia el dilluns 4 de març, així que anota-la a l’agenda! Les places restants es posaran a la venda per a no membres la setmana següent. Altres qüestions: iconbgp@gmail.com; ICON.
  • Contingut (teoria i pràctica):
    Tècniques, materials i productes per a la reintegració i retoc.
    Motlles per a reproduir textures (amb acrílics o pols de cel·lulosa), igualat del color amb polpa de paper, tints i colorants, color, retoc digital, consells i tècniques de retoc.
    • Teoria i cassos pràctics:
      • Reintegració de llacunes i suports per a la reintegració: cel·lulosa en pols, polpa de paper, paper japonès.
      • Modificació de l’aparença i textura del paper japonès, elaboració de motlles per a replicar textures.
      • Mètodes i productes per al retoc i la reintegració: resines sintètiques, aquarel·les, guaix, llapis, pastels, pigments, colorants i altres agents colorants.
      • Llum i color, metamerisme (opcional).
      • Modificadors: agents abrillantadors, matisants, brunyidors (opcional).
    • Tècniques i criteris de retoc:
      • Selecció cromàtica i abstracció cromàtica.
      • Rigatino i tratteggio: florentí vs. romà.
      • Baix nivell.
      • La tinta neutra.
      • Mimètic.
      • Tecnologia digital.
      • Consideracions ètiques.

Aquest curs té lloc en col·laboració amb l’equip de restauració de paper i fotografia de la Tate, y tindrà lloc al taller de restauració de paper de la Tate Britain. La majoria de materials es subministraran, però es recomana als participants dur el seu joc d’eines bàsiques (espàtules per mesclar, bisturís i pinzells), capseta d’aquarel·les i davantal.

Restauradores de paper, llibres i fotografies membres d'ICON i treballadors de la Tate, assistents al curs de reintegració i retoc en restauració de paper, a la Galeria Tate, impartit per Rita Udina. Londres, maig 2024.

D’esquerra a dreta (dempeus): Ina Baumeister (Tate), Vivian Yip (Tate), Emily Williams (Tate), Janay Laudat (Tate), Femke Segers (Tate),  Sofie Mewes (Foto Museum, Antwerp), Elisabeth Fagg-Shuttlewood (British Library), Victoria Haddock (Conservatoria), Caroline Harrison (Harrison Conservation) i Emma Nichols (Cambridge University).
D’esquerra a dreta (assegudes): Sophie Sarkodie (Tate), Arantza Dobbels-Busto (Tate), Rita Udina, Samantha Ferrer (Comhairle Nan Eilean Siar), Anne-Marie Miller (Codex Conservation) i Ann Tang (Codex Conservation).
Foto: © Larina Annora Fernandes (Tate).

Altres edicions:

Clients